söndag 11 oktober 2009

En mysig söndag

Idag väckte vi Mika och inte tvärtom. Efter att ha myst i sängen en bra stund gick vi upp och åt frukost. En sån där frukost som man äter med en 2,5-åring som inte är så intresserad av mat. Mika äter men har så mycket myror i brallan så att jag och Fredde får en frukost på tu man hand. Efter frukosten hoppar jag och Mika ner i badet och plaskar omkring en stund innan Fredde kommer inrusandes och säger att klockan är mycket. Blir att lägga om taktpinnen.

Till återvinningsstationen, sen tillbaka hem eftersom vi glömde kakan vi ska ha med oss till svärfar och Mona. Till bensinstationen för att pumpa däcken och inhandla snuskigt snus till mr F. Därefter till Norreportsskolan där Fredde ska visa att ha visst inte kan döma en basketmatch eftersom han fortfarande struttar runt på kryckor. På parkeringsplatsen passar Mika på att hoppa i alla vattenpölar hon hittar.

Innan resan till Höör påbörjas på riktigt blir det tankning av vår bästaste bil. Fortfarande påminns vi om hur bensinsnål vår hybrid är. Coolt faktiskt och ännu coolare hybrider kommer att komma. Och tänk när övergången är klar och vi aldrig mer kommer att behöva köra för att tanka bensin. Bara att plugga in och köra.

På väg till Höör åker vi förbi en möbelaffär i Vollsjö där jag hittar det fiiiiinaste soffbordet ever. Men eftersom Mika sover i bilen och Fredde inte sett bordet får vi helt enkelt vänta tills nästa gång vi har vägarna förbi Vollsjö. På väg igen mot Höör kan jag konstatera att bebis gillar att åka bil. Spark, volt, spark och så vidare. Mysigt. Jag sitter och njuter och minns hur det var när Mika sparkade i min mage. Mest minns jag hur hon hickade och sparkade mot mina revben så fort jag åt.

I Höör står maten serverad när vi kommer fram. Gott. Efter maten tittar vi alla på Mora Träsk, alla utom Mika egentligen. Hon har ju så klart inte tid. Hon är ju trots allt en trotsig 2,5-åring med mycket spring i benen. Mona serverar äppelkaka och vaniljsås. Sååå gott! Mika deklarerar att hon vill åka hem och ser riktigt trött ut. Lite mat, mycket spring... jo, men det kan nog stämma att hon känner sig lite seg.

Nu - Fredde tränar i träningsrummet. Jag sitter vid datorn. Mika sover. I köket puttrar storkoket inför veckan. Åååå, känner på mig att det blir en bra och balanserad vecka. Det ska jag se till att det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar