tisdag 27 oktober 2009

Ego

På måndag ska jag till min barnmorska för rutinkontroll. Ska vägas, kolla blodvärde, lyssna på bebbens hjärta och kanske något mer som jag glömt bort. Funderar mycket på min viktuppgång. Har ingen aning om jag gått upp lite eller mycket. Tror och hoppas att det är lite. Men äter mycket mer under denna graviditeten än när Mika låg i min mage. Tror det i alla fall. Men minns ju inte riktigt säkert.

Tuttarna har blivit två rejäla bomber, magen är fortfarande ganska liten (enligt mig), rumpan har jag ingen aning om. Känns lite som att fingrarna blivit lite tjockare. Men vad vet jag. Maken tycker att jag är så sexig nu med alla mina gravidformer, vilket ju gör att jag känner mig finare än vad jag skulle gjort med en make som tyckte något annat. Så klart. Jag har en bra man jag.

Har en känsla av att det är en pojke där inne. Men drömmer bara om en flickbebis. Ska ju inte överanalysera, men ja. Mika vill ha en lillasyster. Fredde har nog en hemlig dröm om att det blir en pojke. Vi är ju trots allt fyra donnor i detta hushåll. Jag, Cactus, Lilja och Mika - och så en tupp i hönsagården. Mja, vi får se om bebisen i magen jämnar ut detta eller om Fredde ska fortsätta kuvas av oss envisa damer. Den som väntar får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar