lördag 18 juni 2011

Konsumenträtt 1

Köpte en sprillans ny plattång hos min frisör för 3 veckor sen. 795 riksdaler. Inget man skiter ut med andra ord. Kom hem och var överexalterad. Sätter igång den och låter den värma upp riktigt ordentligt. Och sen då? Min knallrosa, splitternya, superfina plattång plattar håret MEN den är så mycket sämre än min sex år gamla plattång. Tänker att det nog är någon form av beläggning som måste brännas bort innan den funkar som den ska. En vecka går och den funkar fortfarande under all kritik. Och då! Ja, då slutar den att fungera. Jag går tillbaka med den till min frisör, som genast beställer en ny. En vecka senare hämtar jag den nya. Den ligger fint förpackad inne i en sliten och söndrig förpackning. Men jag ler och tackar för snabb hjälp. Jag kommer hem och låter den ligga i sin förpackning... i en hel vecka! Sen ringer jag min frisör och förklarar att det inte känns bra och undrar om jag kan få lämna tillbaka den. Efter många om och men kastar hon nästan luren i örat på mig. Jag kommer dit, med båda barnen. Upp för trappan, trycka upp dörren men ingen som behagar att hjälpa mig. Kommer in och säger med lättsam röst "Här kommer den besvärliga kunden". Min frisör ler men ser väldigt besvärad ut. Lämnar tillbaka mina pengar. Jag tackar och säger att vi ses. Går mot dörren och trappan. Fortfarande ingen av de tre frisörerna som erbjuder sin hjälp. Annars är de väldigt hjälpsamma. Moget va?! Dessutom otroligt oprofessionellt tycker jag!

Blir till att leta upp en ny frisör nu.

2 kommentarer:

  1. det tycker jag med att det var jätte dåligt

    SvaraRadera
  2. behåll den gamla plattången då.
    jag har en här hemma som du kan få oxå. dun funkar ju inte med elektrisiteten här.

    SvaraRadera