lördag 18 juni 2011

Konsumenträtt 2

Köpte två paket kycklingfilé av känt märke. Kommer hem och öppnar förpackning nummer ett. Vita kycklingfiléer. Öppnar förpackning nummer två. Ännu äckligare och ännu mer vita. Går tillbaka till affären som ersätter mig. Kassörskan ber mig kontakta leverantören av kycklingfiléerna för att informera om vad som hänt samt få ersättning från dem med. Ringer självklart till leverantören som tar emot mitt samtal med mycket värme och professionalitet. Berättar att de skickar hem ersättning på posten. En vecka senare kommer det efterlängtade kuvertet. I det ligger ett fint brev där de tackar för att jag ringt och berättat vad som hänt samt att de hoppas att jag har fortsatt förtroende för deras varumärke. Ligger även presentcheckar i på 85 kronor. ??? säger jag bara. Det sammanlagda utlägget för filéerna var 130 kronor. Är då 85 kronor någon form av ersättning? Ja, jag förstår då ingenting. Tycker att ersättning är riktigt dålig. Men men. Kommer med all sannolikhet ändå kommer deras produkter, men har dåligt förtroende för deras kundtjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar