måndag 6 juni 2011

Min dröm med en enkel ekvation

Ni som följer min blogg eller du som känner mig, vet att jag drömmer om en liten till. Inte nu, men sen när vi fått möjlighet att knapa in lite på sömnen. Maken vill ju inte alls, av olika anledningar. Men jag ger inte upp min dröm så lätt.

Så här är det då va (OBS, inte svart eller vitt... ta det med en nypa salt eller fler)

Jag:
  • Är den som oftast vabbar
  • Är den som tar nätterna, ALLA nätterna med lillebror
  • Är den som ser till att barnen har rena kläder och i rätt storlek
  • Är den som fixar och trixar med allt från dagis till fritidsaktiviteter
Maken min älskar sina barn över allt annat och är fantastiskt go med dem. Att se honom ligga på golvet i köket och låta barnen kräla över honom när han kommer hem från jobbet är en härlig syn. Mitt mammahjärta mår så bra då!

Min man har också en dröm. Ja, egentligen har han minst ett par till precis som mig. Jag drömmer ju inte bara om en trea... Den drömmen jag nu då tänker berätta om här, det är hans dröm om en cabbe. Och inte vilken som helst. Drömmen heter visst Porsche. Just nu pratar han ofta om sin dröm, åker bort till en bilfirma här i stan som säljer lyxåk och suktar.

Ja, då tänker jag så här. Jag tar det "tunga" lasset med barnen och ÄLSKAR det. Jag vill ha mer av det jag älskar. Min man skrev nyligen i ett par goda vänners gästbok på deras bröllop (där jag var tärna och inte sket på mig...) något i stil med "Happy wife, happy life". Och då menar jag då att ekvationen är enkel. Om jag får min dröm uppfylld så blir jag ju överlyckligaste übermamman och kan då liksom glida på det medan han glider runt i sin dröm. Win-win. Eller?! Jo, jag tycker det!

6 kommentarer:

  1. Simpel ekvation helt klart. Du har helt rätt men, ja det finns ett men. Om mannen verkligen inte vill så kommer du vara en lyckligare fru om du ger upp din dröm. Varför? För att ni fattar beslut gemensamt och det är det som är en del av att vara lyckliga tillsammans. Vi ser så väldigt till det vi vill ha men inte har och så plötsligt är det man redan har mindre på något sätt. Älska barnen du har och dröm vidare och vänta in din man. Det är mitt råd.kramen

    SvaraRadera
  2. nja. om det bara var så enkelt då.
    hoppas han kanske vill så småningom. men men. inte alla som får ens ett barn.

    SvaraRadera
  3. Fina ni. Klart jag njuter av det jag har. Skulle aldrig äventyra det jag har! Inlägget ska ju tas men ett par nypor salt :) En rolig tanke som ledde till ett roligt inlägg.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig fullt ut! Taktiken börjar fungera på min kära sambo.

    SvaraRadera
  5. Vem är du Anonym? Kanske kan utbyta erfarenheter ;)

    SvaraRadera
  6. JAg tycker att det låter som en plan! Ge honom lite tid och försök att få honom att förstå att du kan stödja hans dröm om han stödjer din. Jag hoppas att detta kommer att lösa sig på ett bra sätt tillsist! Kramen

    SvaraRadera