fredag 26 februari 2010

En badbebis är född

Första badbebisen är född. Eller ja, av de mammor jag har kontakt med. Lilltjejen föddes på utsatt dag igår. Grattis C & M! Tro inte att jag är sotis på att ni snusar bebis nu...

Var på sedvanlig kontroll hos min underbara barnmorska idag. Vi pratade igenom lite av mina farhågor och jag känner mig betydligt lugnare nu. Allt löser sig liksom. Med eller utan GBS, med eller utan en snabb förlossning.

Bebis har nu, trots dåliga odds, fixerat sig. Känns riktigt skönt. Vill bara att bebis ska komma nu, men bebis kommer ju när bebis vill och inte när jag vill. Fast när dottern föddes så tror jag faktiskt att min vilja spelade en stor roll i att hon kom när hon gjorde. Undrar bara varför den viljan inte vunnit denna gång.

Snart så!

1 kommentar:

  1. kanske är det så att bebis vilja är ÄNNU starkare än din. om det är möjligt.

    jag tror jag måste komma express annars vill inte dina barn komma ut.

    aaaaaagh

    SvaraRadera