tisdag 2 februari 2010

1+1 = 7000

Jepp, foglossningen kunde faktiskt bli värre. Sedan i torsdags (28 januari) har fogarna spökat mer än någonsin. Kan förhoppningsvis ha en så enkel förklaring som att bebisen har sjunkit ner i mitt bäcken och därför trycker på.

Har nu också börjat må väldigt, väldigt illa. Dygnet runt. Sittandes, ståendes och liggandes. Kan det bero på att bebisen har sjunkit ner eller är det tecken på något annat?

Har precis pratat med förlossningen eftersom klockan är mitt i natten och jag inte kan sova på grund av illamåendet. De hade det en aningens hektiskt om man säger så. Hörde en massa signaler i bakgrunden och barnmorskan jag pratade med fick anstränga sig för att inte låta stressad. Hon gav mig lite råd och sa till mig att återkomma om jag inte mår bättre efter att ha ätit lite. Vet egentligen inte vad jag kommer att må bäst/sämst av. Att ligga sömnlös hemma med det här enorma illamåendet eller att åka till förlossningen och lyssna på kvinnor som föder barn...?

Ja, jag kallar denna graviditet för The pregnancy from hell. Konstant ont, sömnlöshet och så nu illamåendet. MEN! Det kunde ju varit såååå mycket värre. Jag vet. Men ändå liksom.

3 kommentarer:

  1. men tänk. jag har en teori. du har en skitjobbig graviditet så då får du ett snällt barn...
    jag hade graviddiabets och så fick jag ett barn som inte är intresserad av mat (inte ens godis)...

    SvaraRadera
  2. Gumman, det kanske inte hjälper men jag vill bara säga att jag vet hur det känns... Du kan läsa om det i min blogg, jag skrev ju innan förlossningen och jag vaknade också mitt i natten och kunde inte sova trots att jag var jättetrött. Illamående, förvärkar och foglossning, I know.
    Men snart snusar du bebis och trots att du inte mår så bra så är jag jätteavis på dig ;-)

    Puss å kram!

    SvaraRadera
  3. Låter jobbigt.. Men som sagt snart har du ett mirakel i din famn...Gud så härligt...jag vill osså,hehe..men men får nog nöja mig med amelia, och det är inte fy skam, hon är helt underbar och ljuvlig....
    kramar från oss hela familjen..

    SvaraRadera