lördag 23 januari 2010

Hjärnspöken

Visst var jag nojig och drömde skumma drömmar under förra graviditeten, men denna gången... Oj, oj, oj! Eftersom jag sällan har djupsömn så drömmer jag inte mycket, men de nätter jag drömmer så drömmer jag riktigt hemska och ibland väldigt makabra drömmar. Är dessutom extra nojig dagtid också. Har nästan tvångssyndrom när det gäller att kolla så att dörren är låst så att ingen kommer och tar min dotter på natten. Exempelvis. Mannen min lugnar mig fint och säger att "Älskling, det är bara hormonerna". Jo, det vet jag väl. Så här knäpp är jag ju inte annars.

Jaja. Så är det. Från måndag är jag sjukskriven på heltid. Fogarna har gett upp känns det som. Sömnen blir otroligt lidande pga smärtorna. Så nu, mindre än sex veckor kvar till BF, har jag insett. Bråkade inte ens lite med mig själv eller läkaren när jag fick läkarintyget. Hoppas jag slipper bråka med Försäkringskassan.

Tjolahopp, tjolahej nu ska jag trycka i mig godis, chips och Fanta. Mannen är ute på fest idag och dottern sover. Innan mannen gick sa dottern "Pappa, drick inte för många öl". Hahaha.

1 kommentar:

  1. uch. jobbigt läge.
    ni får kanske hyra en vakthund. och jag tror att det beror mycket på hormoner men mest för att du inte sover. man blir lite knäpp när man inte sover.
    hoppas att bebis är super snäll och låter dig sova lite liiite mer sen när den är på utsidan.

    saknar

    SvaraRadera