fredag 4 december 2009

Hemma igen

Idag har jag inte jobbat. Blev ett besök hos min barnmorska idag. Den gamla vanliga. Men idag var hon riktigt bra. Hon kollade flödet i navelsträngen, mätte allt som gick att mäta och klämde och kände. Bebisen mår bra, men inte jag. Har blivit beordrad vila. Ska träffa en läkare igen på fredag om en vecka. Tills dess ska jag visst inte jobba. Men envis (dum?) som jag är så får jag se hur jag mår i nästa vecka. Jaja, sån är jag.

Bebben i min mage är otroligt aktiv. Hela magen hoppar och har sig. Riktigt mysigt faktiskt. Bebisen väger ungefär 1200 g nu. Jag är i v 27 +1 och har alltså 12 v och 6 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag hoppas fortfarande på att jag snart ska må bättre igen. Livet är så begränsat när man mår som jag gör nu. Men det är ju för en underbart god sak.

Den 2 december föddes ännu en bebis i vår umgängeskrets. En liten pojke. Grattis familjen L T!

2 kommentarer:

  1. Vilken BM har du? Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att gå runt med smärtor. Men det är ju som sagt för en god sak! Kram

    SvaraRadera
  2. heja dig. jag mådde oxå piss när jag var gravid. men sen fick jag väääääääärldens bästa pojke...

    SvaraRadera