lördag 5 januari 2013

Smärtskala 1-10

Alltså foglossning. Trodde jag skulle klara mig hyffsat den här graviditeten. Men icke. De sista dagarna har jag gått från kanske 6-7, på en smärtskala där 1 är minst och 10 är max, till en sisådär 9. Sover dåligt på grund av smärtan och under dagtid vet jag inte hur jag ska röra mig för att det ska kännas så lite som möjligt.

SÅ!

Nästa vecka ska jag boka tid på samma ställe som jag gick under förra graviditeten. Går då till en sjukgymnast och får nålbehandling med IMS, intermuskulär stimulans, plus att jag får ett anpassat träningsprogram. För inte för något i hela detta universum ska jag upp till sista snäppet på smärtskalan.

Nu är det bara nio veckor kvar till beräknad förlossningsdag och jag vill njuta, med eller utan smärta. För det är inte bara nio veckor kvar utan de sista veckorna som jag någonsin kommmer att vara gravid.

1 kommentar:

  1. heja dig. shit vad jobbigt att du har så ont. kanske du varit för aktiv de senaste dagarna.
    tänk att det snart e över och att du har en helt ny liten person att glädjas över.
    styrkekram

    SvaraRadera