tisdag 8 januari 2013

Jag har vunnit på lotto!

Att gå från 15 timmar till 18 timmars barnomsorg under den första tiden då jag är föräldraledig könns som en storvinst! Barnen får äta mellanmål med sina kompisar på dagis vilket är en vinst. 3x6 timmar i veckan kommer de att få gå fram tills midsommar. Därefter tar vi sommarlov och sen börjar föräldraledigheten på riktigt. Stora dottern börjar skolan och ska vara där 8-13 varje dag. Lillebror får då "bara" vara på dagis tisdag-torsdag mellan kl 9-14. Så det blir ju ett rejält traskande fram och tillbaka.

Så tidsvinsten på tre timmar är något att njuta av under spädbarnstiden!

1 kommentar:

  1. Har du verkligen vunnit på Lotto?

    Småbarnstiden går så otroligt fort, helt plötsligt tar de studenten!Stanna upp och njut av barnaåren, den tiden kommer aldrig igen.

    Jag är väldigt tacksam för att jag hade mina 3 barn hemma under föräldraledigheten. Jag har diskuterat detta med mina nu nästan vuxna barn och de minns småbarnstiden med lycka och glädje. Att få ta dagen som den kommer utan att behöva passa tider, det är verkligen en vinst och en investering i sina barn!!

    SvaraRadera