torsdag 8 september 2011

Känslosmässig berg-och-dalbana

Den senaste tiden har inneburit många "triggerpunkter" för mig. Saker som är känsliga för mig har gjorts sig oerhört påminda. Längtan efter en bebis till är, tyvärr, väldigt stark igen. Längtan efter att veta vad jag ska bli när jag blir stor gjorde sig påmind senast i morse. De andra längtorna är än mer personliga och dessvärre kan jag inte gå in på vilka dessa längtor är utan att hänga ut mig själv eller någon annan i min närhet.

Men på något märkligt vis hanterar jag det bra trots att jag har tröst-shoppat en del idag... Fick möjlighet att ventilera lite med en fin väninna ikväll. Vi hade resonerat på samma sätt kring en av triggerpunkterna och det var faktiskt skönt att få bekräftelse att fler än jag resonerar på liknande sätt. Skulle vara bra att ha en väninna att ventilera med lite oftare...

Får nog sluta att vara kryptisk nu och gå och lägga mig. Har lyckats få ännu en förkylning på alldeles för kort tid.


Ta hand om er där ute!

4 kommentarer:

  1. En bebis hade suttit fint här med... men jag verkar inte veta hur man gör :-(

    //Emma

    SvaraRadera
  2. Oj, det är Emma fd fröken här :-)

    SvaraRadera
  3. Usch, hatar verlkligen när sånna bergodalbanor händer.

    Jag är grymt imponerad av de som vet vad de ska bli när de blir stora. Är själv likadan, det finns för mycket spännande saker att satsta på. Desutom har man inte tiden till allt eller orken. Jag tvivlar faktiskt ibland också på om man någonsin vet vad man vill göra när man blir stor....

    SvaraRadera