söndag 27 november 2011

Det här med att behålla fokus

Jag är grymt fokuserad nu. Jag ska inte slösa tid på att ha negativ energi i mitt liv. Bort med det! Jag har kommit igång med träningen igen och den gör att jag känner mig stark både fysiskt som mentalt. Min vackre make och jag har haft "egentid" i helgen och även om vi inte sovit så mycket då festen vi var på var alldeles för trevlig för att lämna, så gav det energi. Vi har lagat minimalt med mat i helgen och bara njutit av tillvaron. Det är så viktigt! Och att se på sina barn och ge dem full uppmärksamhet. Inga störningmoment som mobil, dator, TV, radio eller något annat. Att vara i nuet och njuta, det ger mig fokus på det som är viktigt.

Hur gör ni för att behålla fokus?

2 kommentarer:

  1. Det är svårt tycker jag! Jobbar mycket med att göra en sak åt gången. Men har fortfarande en lång väg att gå.

    SvaraRadera
  2. Jag har långa listor med att göra-saker. Om jag skriver ner det som ska göras och gör en plan för när det ska bli gjort, är det lättare att släppa det och tänka på annat. Annars stressar och grubblar jag hela tiden.

    Funkar ibland, ibland inte.

    SvaraRadera