tisdag 29 mars 2011

Nu kan vi kanske andas ut!

Sonen har tidigare haft Clostridium i tarmarna, men doktorn trodde att bakterien hade gett med sig av sig själv. Men efter enorma mängder blöjbyten och en liten grabb som inte gått upp ett gram på två månader blev jag en riktig urmoder. Blev arg. Ringde därför för ett återbesök och gissa vad proverna visade?! Jo, lillkillen har fortfarande denna bakteriella infektion och det förklarar ett och annat. Han sover ju som bekant inte speciellt bra, hans viktuppgång är ju så där, hans ork den sista tiden har varit sådär och inte snacka om alla dessa bajs-diarré-kladd-blöjor vi bytt på honom sen han föddes. Och om det inte var nog så kan ni nog lista ut vad som händer med hans hud när den ständigt kommer i kontakt med frätande avföring. Stackars liten! Han har kämpat med denna infektion i minst tre månader. Inte acceptabelt!

Jag frågade läkaren idag om det kan vara så att han haft infektionen sen han föddes. Jag behandlades nämligen med antibiotika under förlossningen eftersom jag hade GBS. Clostridium växer till vid behandling av viss antibiotika. Lillebror har sedan födseln haft problem med magen. Läkaren var väldigt försiktig med sitt svar och jag vet varken bu eller bä om vad svaret blev. TÄNK om han haft Clostridium i tarmarna sen födseln?! Tänk!!! Vi kommer aldrig få ett svar på det, men nu SKA han bli bra. Han ska få medicin i tio dagar och vill allt sig väl så tar den kål på bakterien. Men det är inte helt tillförlitligt. Men vi är positiva. Det måste vi vara. Snälla, håll tummarna för vår lille grabb!

4 kommentarer:

  1. Men stackars lilla gubben! Jag kommer hålla tummarna för att medicinkuren sätter punkt för det här en gång för alla nu.

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna som tusan!!!

    SvaraRadera
  3. Nu ska han bli bra, så är det bara!! Heja, heja!!

    SvaraRadera