måndag 17 januari 2011

Mina barns namn

Många tycker och tänker när det gäller att namnge en bebis. För oss spelade inte andras tyckande någon roll, utan vi valde två namn som vi tycker om och som betyder något för oss. Med tanke på mitt ursprung ville jag behålla en del av det till mina barn som har ett sååå otroligt svenskt efternamn. Min kusin skickade ett mejl till mig för ett tag sedan där det står så här om mina barns namn:

Mika

The name Mika comes from the Hebrew origin. In hebrew the meaning of the name Mika is; gift from God.

Eli

The name Eli comes from the Hebrew origin. In Hebrew the meaning of the name Eli is: High, ascended, or 'my God'. Famous bearer: The Old Testament priest Eli cared for the prophet Samuel when Samuel was a child
.

2 kommentarer:

  1. Alla borde göra som er! Välja namn utifrån det man som förälder tycker är fint och inte lyssna på vad "alla andra" tycker och tänker. Vi funderar på lillasysters namn så det knakar just nu.

    SvaraRadera
  2. man ska aldrig fråga någon annan. ta det som känns rätt. alla andra vänjer sig snabbt som tusan.

    dina barn har jättefina namn syster

    SvaraRadera