lördag 25 augusti 2012

Avundsjuka eller "Gilla läget"?

Vill först kommentera förra inlägget. Allt inte helt klart och därför kan jag inte berätta än. Men när allt är klart berättar jag mer än gärna!

Maken berättade igår att en ytlig bekants föräldrar passar deras barn när helst de bekanta vill. Och du menar jag verkligen när som. Vaknar deras barn tidigt en morgon ringer de föräldrarna så att de får sova vidare. De nyttjar deras vänlighet för mer än så när det gäller barnen. Då kan jag ju undra... Är det bara vi som reagerar på detta? Är inte tidiga morgnar en del av "charmen" med småbarnstiden? Egentid för varandra ska ses som ett "hallelulja moment"? Eller är vi bara avundsjuka?!

Just nu sover maken för att han behövde sova mer när barnen vaknade. Jag sitter och bloggar, tittar på Barnkanalen och njuter av att vara med mina barn. Detta skulle jag INTE vilja byta ut mot något! Inte ens om mina föräldrar stod och knackade på och insisterade på att ta barnen. Det är mina (våra) barn och den här tiden med dem är något som är heligt!

1 kommentar:

  1. jag håller med dig - även om jag hade uppskattat att ha hjälpen närmre och oftare.. men självklart njuter jag av att vara den som finns där när barnen behöver en.

    SvaraRadera