fredag 20 augusti 2010

Jag tar vara på tiden med mina barn

Under sommaren, juni-augusti, får barn med mamma och bebis bara vara på dagis 3 timmar om dagen här. Från 8:15 till 11:15 är de tider som gäller. Ja, tjena. Inte direkt optimalt kan jag ju säga. Har därför haft Mika hemma stora delar av denna tid. Till en början hade jag henne hemma för att minska på all stress som vi hade med en sjuk lilleman. Men nu. Ja, jag njuter av att ha henne hemma och bara få sitta och glo på barnprogram, peta i trädgården med henne och stressa med mat, gnäll, bajsblöjor och allt annat som hör till vardagen som småbarnsmor. Jag njöt inte i början av sommaren, men nu njuter jag så otroligt mycket och försöker ta vara på all tid jag får med barnen. Att vara föräldraledig i Sverige är lyx. Aldrig mer kommer man ju att få samma tid med det bästa man har. Har mindre än ett år kvar hemma. Men ack vad jag ska njuta.

5 kommentarer:

  1. Det är det bästa man kan göra i livet.
    Bara njuta av sin avkomma.
    känner en som har varit ifrån sina barn i 3 år...
    för att tjäna pengar så att de kan gå i skolan.
    (Hon gråter efter dem var enda dag)
    Det är det finaste hon kan göra för dem tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Hur får hon vara på dagis annars då? Här är det alltid så, 8-11 5 dagar/v om man är föräldraledig. Inte så särskilt praktiskt..

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Annars är det 9-14 tre dagar i veckan. MYCKET bättre.

    SvaraRadera