söndag 25 juli 2010

Min dotters första "sommarkollo"

Jag är uppvuxen med att åka på sommarkollon. Antingen här eller där. Men att min dotters första sommarkollo skulle vara när hon bara var 3 år, hade jag aldrig kunnat ana. Men nu är det ett faktum. Jag saknar henne redan, fast det bara är en timme sedan vi lämnade henne. Hon är hemma hos mina föräldrar och ska vara där ett par dagar. Det är inte första gången direkt, men det är första gången hon ska vara borta mer än en natt sedan lillebror föddes. Samtidigt som jag saknar henne ska det bli spännande och otroligt härligt att få egentid med sonen.

Undrar om hon saknar mig? Innan vi åkte så sa hon: Mamma, ska inte du följa med till Tomteverkstan? Jag: Nä, det får jag inte. Det är bara du och mormor som ska dit. Hon: Jaha. Det är ju bra.

Nä, tror inte att hon kommer att sakna mig nu när hon ska träffa vintergubbarna mitt i sommaren.

1 kommentar:

  1. pratade precis med mika på skypen. det gick ingen nöd på henne. harmoniskt litet barn.
    guuuuuud vad jag saknar henne.

    men syster - koncentrera dig bara på lillebror nu och låt mormor sköta sitt sommarkollo.

    hade jag haft chansen hade jag tagit den utan att blinka.

    SvaraRadera